Fulfillment rozwiązuje wiele problemów. Firmy korzystające z tej formy, nie muszą się martwić o magazynowanie, zatrudnianie odpowiednich pracowników, przygotowanie procesów obsługi zamówień czy wdrażania drogich rozwiązań klasy WMS. Nie muszą budować nowego magazynu, gdy potrzebują większą przestrzeń i nie muszą przenosić całego asortymentu, bo towar nie mieści się w starym magazynie.
Fulfillment od strony operatora logistycznego
Dla firmy świadczącej usługi fulfillmentu, dużym utrudnieniem może być mnogość różnych form dostawy towaru narzucanych przez rynek. Oprócz standardowych usług kurierskich, świadczonych przez największe firmy na rynku, dostępnych jest wiele nietypowych rozwiązań (pośredników, brokerów, spedytorów itd.), z których mogą chcieć skorzystać firmy zainteresowane usługami typu fulfillment.
Fulfillment z wieloma przewoźnikami
Jeżeli realizując usługi fulfillment korzystasz z większej ilości przewoźników, z pewnością znane Ci są problemy związane z przygotowaniem listów przewozowych dla różnych kurierów. Raz wydrukowana będzie etykieta nie dla tego przewoźnika co trzeba, innym razem nie zostanie wstawiony numer referencyjny. Do nadań trzeba używać różnych programów, a pracownicy często się mylą. Decydując się na PP Etykietę, możesz przygotowywać dokumenty przewozowe dla różnych przewoźników w jednym programie i zawsze w ten sam sposób, dzięki czemu unikniesz kosztownych błędów.
Fulfillment, a sposoby dostawy
Przesyłki kurierskie, paczki pocztowe, listy polecone, paczkomaty, doręczenia do punktu odbioru czy metody dostawy Allegro, to tylko niektóre z dostępnych obecnie sposobów dostawy, które stosuje każdy sklep internetowy w e commerce. Jeżeli w Twojej firmie świadczącej usługi fulfillmentu chcesz pozwalać na wybór sposobu dostawy przez klienta lub jego odbiorców (np. zamówienia z Allegro), stoi przed tobą poważne wyzwanie, aby te wszystkie możliwości obsłużyć.
Firmy z branży e commerce dążą do zapewnienia możliwie szerokiego wachlarza sposobów dostawy, aby odbiorca mógł wybrać ten, który jest dla niego najwygodniejszy. Niestety wygoda osoby przygotowującej wysyłkę schodzi na dalszy plan.
Wybierając rozwiązanie, które specjalizuje się w przygotowaniu dokumentacji przewozowej, masz możliwość obsługi większości najpopularniejszych form doręczenia, bez konieczności integracji z każdym przewoźnikiem z osobna. To także niższe koszty. Nasze rozwiązanie oferujemy w modelu abonamentowym, a dbałość o aktualność integracji z API jest w cenie.
Umowy własne klienta w fulfillmencie
Niejednokrotnie klienci chcą skorzystać z usług magazynowania i wysyłki, ale posiadają własne umowy z przewoźnikami. Zwykle trzeba użyć dedykowanego konta w systemie przewoźnika, aby koszty nadania były przypisane do odpowiedniego klienta. Obsługa ręczna takich sytuacji jest bardzo czasochłonna i narażona na błędy. Często odkręcanie pomyłek w takich sytuacjach może zabierać dużo czasu, który w fulfillmencie jest bardzo ważnym aspektem w procesie obsługi pojedynczego zamówienia.
W naszym systemie możesz obsłużyć wiele kont dostępowych do API kurierów, dzięki czemu możesz używać tylko jednej swojej umowy, lub wprowadzić konta klienta i zautomatyzować proces przygotowania etykiety, aby eliminować ryzyko popełniania błędów.
Integracja z kurierami
Integracja PP Etykiety z firmami kurierskimi umożliwia drukowanie etykiet przewozowych kurierów: DPD, GLS Polska, GLS Czechy, GLS Germany, DHL, FedEx, InPost ShipX, Patron Service, Pekaes, UPS – niezależnie od tego, która firma kurierska obsługuje Twój fulfillment, zawsze wydrukujesz dokumenty przewozowe szybko i sprawnie.
Integracja z pośrednikami kurierskimi
Korzystasz z usług brokerów? PP Etykieta to też integracja z pośrednikami kurierskimi – m.in. systemami: Apaczka, Eurohermes, Paketo24, Świat Przesyłek.
Integracja ze spedytorami
Korzystasz z usług logistycznych firm specjalizujących się w przewozie większej ilości towarów? PP Etykieta zapewni również integrację z firmami: DSV, GEIS Cargo oraz JAS-FBG i SUUS.
Integracja WMS z Pocztą Polską (Elektroniczny Nadawca)
Nadajesz przesyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej? Dzięki PP Etykiecie łatwo zintegrujesz swój system z Elektronicznym Nadawcą. Będziesz mógł przygotować nie tylko przesyłki listowe nierejestrowane i polecone, ale również skorzystać z usług kurierskich tj. Pocztex kurier 48 i Pocztex kurier 24, usług paczkowych a nawet paletowych.
Obsługa nadań do punktów odbioru
Wysyłaj do najpopularniejszych punktów odbioru obsługiwanych przez kurierów: DPD PickUp, DHL Parcel Shop, Paczkomaty, UPS Acces Point, oraz punktów odbioru w przesyłkach Poczty Polskiej: Pocztex kurier 48, Pocztex kurier 24, Paczka 24/48, Allegro Pocztex 48, Allegro Poczta Odbiór w punkcie.
ERP / WMS / własny system – integracja
Nie ma znaczenia z jakiego systemu korzystasz oferując usługi typu fulfillment. Nie ważne czy jest to zaawansowany system WMS, standardowy system ERP czy może własne rozwiązanie budowane przez wewnętrzny zespól. Dzięki integracji na poziomie baz danych możliwe jest podłączenie do większości istniejących systemów komputerowych.
Dostosowanie do procesu fulfillmentu
Oferujemy kilka wypracowanych sposobów na utworzenie wydruku etykiety. Może to robić pracownik ręcznie w naszych okienkach, może skanować kod referencyjny zamówienia z Twojego systemu, ale też PP Etykieta może wyszukiwać zamówienia, do których trzeba przygotować list przewozowy i automatycznie drukować etykietę.
W tym ostatnim przypadku nasz program działa w tle, a wszystkie operacje inicjujące przygotowanie etykiety kurierskiej realizowane są w Twoim systemie. Dzięki takiemu podejściu można automatyzować procesy bez konieczności integracji z różnymi producentami oprogramowania.
Zwracanie informacji o liście do Twojego systemu
Po każdej próbie utworzenia listu, nawet tej kończącej się niepowodzeniem, do Twojego systemu może trafić informacja ze statusem tworzenia etykiety. Dzięki temu możesz przenieść numer listu do systemu raportującego klienta, albo obsłużyć awaryjny proces przygotowania listu z wyświetleniem szczegółów problemu w przypadku, gdy automatyczne wystawienie się nie uda.
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
Czym właściwie jest fulfillment?
Fulfillment polega na przekazaniu obsługi logistycznej swoich zamówień (np. ze sklepów internetowych / Allegro / Amazon itd.) zewnętrznemu operatorowi. W ramach współpracy operator logistyczny odpowiada za magazynowanie towarów, zarządzanie zapasami, pakowanie przesyłek i ich dostarczenie do odbiorców.
Dla kogo jest fulfillment?
Klientem coraz częściej korzystającym z usług fulfillmentu, jest właściciel sklepu internetowego czy ogólniej właściciel firmy działającej w e commerce, który zamiast skupiać się na obsłudze zamówień, może się skoncentrować na budowaniu konkurencyjnej oferty swoich sklepów internetowych czy rozwoju innych kanałów dystrybucji.
Firmy logistyczne świadczące usługi fulfillment, często oferują również usługi typu cross docking, więc są idealnym rozwiązaniem w sezonach większej liczby zamówień, kiedy to mogą przejąć Twój zwiększony ruch będąc w stanie zrealizować więcej zamówień.
Jak działa fulfillment w sklepie internetowym?
Klient składa zamówienie w sklepie internetowym, które następnie trafia do zewnętrznego operatora, jakim jest centrum logistyczne. Operator usług typu fulfillment, dzięki wysokiemu wolumenowi zamówień może oferować konkurencyjne stawki, a dzięki temu niskie koszty przesyłek. Obsługę zwrotów od klientów można również przekazać w ręce operatora fulfillment.
A ile kosztuje fulfillment?
To zależy, ale w wielu przypadkach jest tańszy, niż własny magazyn. Porównując outsourcing usług logistycznych z modelem klasycznym nie wystarczy odnieść się do kosztu własnego magazynu. Trzeba też pamiętać o koszcie pracowników (chorobowe, koszt rekrutacji, koszt wypowiedzenia, koszt narzędzi itd.), koszcie budynku (remonty, regały, wózki transportowe itd.), koszcie dostawy (koszt etykiety, drukarek, oprogramowania, serwisów, materiałów eksploatacyjnych itd.), a także kosztach zdarzeń niezaplanowanych, zdarzeń losowych itd. Ważne też są koszty magazynowania towarów nierotujących.
Fulfillment a przeniesienie kosztów
Poza tym fulfillment czy jakikolwiek outsourcing usług logistycznych jest to zamiana kosztów stałych na zmienne. Wraz z rozwojem biznesu zauważysz, że chwilowy wzrost zamówień nie zawsze mu być trwały. Jeśli masz własne magazyny z własną obsadą, w sytuacji kryzysu czy zmniejszonej liczby zamówień nie masz wyjścia – musisz ponieść wszystkie koszty. W przypadku umowy z operatorem fulfillment możesz negocjować umowę w taki sposób, aby dopasowała się do Twojego modelu biznesu.